Ahad, Julai 25, 2010

PERTANDINGAN BLOG 2010 ENTRI KETUJUH

PANTANG LARANG 5
Makan waktu Maghrib, makan bersama hantu.

Hi kawan-kawan! Aku sudah datang balik dari mencari makan yang sedap di luar. hehe, Ni aku ada Nasi ayam khas dimasak oleh ibu saya yang sungguh bagus. Walaupun ia bukan dibeli di luar, ia memang tersedap di dalam dunia ini! WOOO!

Sekarang aku akan memberitahu kamu semua tentang lagi satu patnang larang iaitu"Makan waktu Maghrib, makan bersama hantu". Rasionalnya ialah kerana pada waktu maghrib, ia masa untuk beribadah kepada Allah dan jika kami makan pada waktu maghrib, kami akan merasa malas untuk bangun dan sembahyang. Jadi orang dulu-dulu memakai pantang larang tersebut untuk menakutkan kanak-kanak pada zaman dulu. Aku pun dah takut. Hari ini tak boleh tidurlah. Tapi itu aku punya pasal. Engkau pulak boleh tidur hari ini! Jumpa lagi kawan! :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan